Toto je starší verze dokumentu!
Obsah
Uživatelské role a práva - kdo a co v systému může
(upozornění: tato stránka poskytuje jen základní informace - do budoucna bude rozšířena o podrobnější popis i vysvětlení dalších speciálních rolí k akcím apod.; pro základní představu a pochopení však jsou dostatečné již nyní uvedené informace)
Vzhledem k tomu, že ve skautISu jsou všechna data uložena v centrální databázi, je třeba velmi důsledně hlídat, kdo má ke kterým datům přístup. To určuje soustava tzv. UŽIVATELSKÝCH PRÁV, která jsou seskupena do tzv. ROLÍ.
Rozlišujeme dva typy UŽIVATELSKÝCH PRÁV:
- právo data ČÍST
- právo data MĚNIT (zapisovat, upravovat či mazat)
Rozdělení dat ve vazbě na práva
Data evidovaná ve skautISu pak byla rozdělena do následujících skupin, ke kterým se právo ČÍST či MĚNIT vztahuje:
Údaje jednotek
Veřejné údaje
- Základní údaje o jednotce (název, IČO,…)
- Existence jednotky a vztah nadřízenosti/podřízenosti
- Obsazení funkce statutárního orgánu a jeho zástupce (pouze jméno a příjmení)
- Klubovny s atributem zveřejnit
- Kontakty s atributem zveřejnit
- Typ, příp. druh a zaměření jednotky
Údaje o jednotce pro členy
- Údaje o bankovních účtech
- Klubovny a kontakty bez atributu zveřejnit
- Údaje o funkcích v jednotce mimo statutárních orgánů
Interní údaje jednotky
- Údaje o členstvích a registracích osob
- Údaje o registraci jednotky
Hospodářské údaje jednotky
- Hospodářský výkaz
- Údaje o fakturaci časopisů
Údaje o časopisech v jednotce
- Údaje o objednaných resp. dodaných časopisech a přílohách
Údaje osob
Údaje o osobách pro členy jednotky
- Veškeré údaje o osobě s výjimkou níže uvedených
Interní údaje o osobách
- Údaje o funkcích, členstvích a registracích osoby
Citlivé údaje o osobách
- Údaje o alergiích, zdravotní pojišťovně a údaje pro zajištění bezpečí a řešení mimořádných situací účastníků na akcích
Sloučením dvou základních práv a skupin údajů pak vzniká příslušné detailní právo např.:
- ČÍST HOSPODÁŘSKÉ ÚDAJE JEDNOTKY nebo
- MĚNIT INTERNÍ ÚDAJE O OSOBÁCH
Aby se nemusela každému jednotlivci přidávat všechna dílčí práva, byly vytvořeny tzv. ROLE, které vždy zahrnují několik práv, která potřebuje daná úroveň činnosti. Role je pak vždy vztažena k určité jednotce (např. administrátor Libereckého kraje) a všechna obsažená práva se pak vztahují k této jednotce, jednotkám podřízeným a jejich aktivním členům.
Základní role ve skautISu
Na všech úrovních byly definovány následující role:
Vedoucí/admin jednotky
- Má právo číst i editovat v rámci dané jednotky všechny údaje o osobách i jednotkách
- Má právo založit tábor či jinou akci
- Nejvyšší editační role pro danou jednotku
Aktivní činovník jednotky
- Má právo pouze číst všechny údaje o osobách i jednotkách, může číst informace o časopisech a o hospodářských výkazech
- Typická role pro činovníky, kteří mají mít možnost nahlížet na údaje, ale nic nemohou editovat
Člen jednotky
- Má právo pouze číst členské údaje o jednotce
- Role existuje pouze u družiny, oddíly a střediska
Hospodář jednotky
- Má právo číst všechny údaje o osobách i jednotkách a editovat hospodářské údaje jednotky
Tiskový zpravodaj jednotky
- Má právo číst všechny údaje o osobách i jednotkách a editovat údaje o časopisech dané jednotky