Toto je starší verze dokumentu!
Role: Rozdělení dat ve vazbě na práva
Data evidovaná ve skautISu pak byla rozdělena do následujících skupin, ke kterým se právo ČÍST či MĚNIT vztahuje:
Údaje jednotek
Veřejné údaje
- Základní údaje o jednotce (název, IČO,…)
- Existence jednotky a vztah nadřízenosti/podřízenosti
- Obsazení funkce statutárního orgánu a jeho zástupce (pouze jméno a příjmení)
- Klubovny s atributem zveřejnit
- Kontakty s atributem zveřejnit
- Typ, příp. druh a zaměření jednotky
Údaje o jednotce pro členy
- Údaje o bankovních účtech
- Klubovny a kontakty bez atributu zveřejnit
- Údaje o funkcích v jednotce mimo statutárních orgánů
Interní údaje jednotky
- Údaje o členstvích a registracích osob
- Údaje o registraci jednotky
Hospodářské údaje jednotky
- Hospodářský výkaz
- Údaje o fakturaci časopisů
Údaje o časopisech v jednotce
- Údaje o objednaných resp. dodaných časopisech a přílohách
Údaje osob
Údaje o osobách pro členy jednotky
- Veškeré údaje o osobě s výjimkou níže uvedených
Interní údaje o osobách
- Údaje o funkcích, členstvích a registracích osoby
Citlivé údaje o osobách
- Údaje o alergiích, zdravotní pojišťovně a údaje pro zajištění bezpečí a řešení mimořádných situací účastníků na akcích
Sloučením dvou základních práv a skupin údajů pak vzniká příslušné detailní právo např.:
- ČÍST HOSPODÁŘSKÉ ÚDAJE JEDNOTKY nebo
- MĚNIT INTERNÍ ÚDAJE O OSOBÁCH
Aby se nemusela každému jednotlivci přidávat všechna dílčí práva, byly vytvořeny tzv. ROLE, které vždy zahrnují několik práv, která potřebuje daná úroveň činnosti. Role je pak vždy vztažena k určité jednotce (např. administrátor Libereckého kraje) a všechna obsažená práva se pak vztahují k této jednotce, jednotkám podřízeným a jejich aktivním členům.