Následující verze | Předchozí verze |
caste-dotazy-faq [26.01.2021 09:49] – vytvořeno Jindřiška Voltrová | caste-dotazy-faq [21.11.2023 08:39] (aktuální) – [Jak vytvořit e-mailovou schránku pro vzdělávací akci?] Veronika Cupalová - Veve |
---|
<WRAP center round todo 50%> | <WRAP center round todo 50%> |
**Článek postupně vylepšujeme!** | **Článek postupně vylepšujeme!** |
| </WRAP> |
| |
| ---- |
| |
| ===== Přihlašování ===== |
| |
| <faicon fa fa-shield fa-green> **Dvoufázové přihlašování: <wrap em>Nefunguje jednorázový kód z authenticatoru</wrap>** |
| > <WRAP indent> |
| Pokud změníte telefon, nebo ho přeinstalujete, dojde ke ztrátě propojení mezi authenticatorem a skautISem. Je tedy nutné znovu authenticator propojit se skautISem pomocí QR kódu: |
| * **Máte uložené [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#krok-4ziskani-zaloznich-nouzovych-kodu|záložní nouzové kódy]]?**\\ Postupujte dle popisu v kapitole [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#prisel-jsem-o-aplikaci-pro-generovani-kodu-a-mam-zalozni-kody|Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a mám záložní kódy]]. |
| * **Nemáte [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#krok-4ziskani-zaloznich-nouzovych-kodu|záložní nouzové kódy]]?**\\ Postupujte dle tohoto popisu: [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#prisel-jsem-o-aplikaci-pro-generovani-kodu-a-nemam-ani-zalozni-kody|Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a nemám ani záložní kódy]]. |
| </WRAP> |
| |
| <faicon fa fa-shield fa-green> **Dvoufázové přihlašování: <wrap em>Kódy generuji pomocí e-mailu. E-mail mi nedorazil!</wrap>** |
| > <WRAP indent> |
| * Zkontrolujte, že zpráva nespadla do spamu či jiné podobné složky (např. Hromadné zprávy apod.). |
| * Občas se může stát, že daná zpráva je zadržena přímo poskytovatelem domény, protože ji vyhodnotí jako spam. Tuto situaci bohužel nemůžeme ovlivnit, proto postupujte následovně: |
| * **Máte uložené [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#krok-4ziskani-zaloznich-nouzovych-kodu|záložní nouzové kódy]]?**\\ Přihlašte se pomocí nouzového kódu. |
| * **Nemáte [[skautis:informacni-system:uzivatel:dvoufazove-overovani#krok-4ziskani-zaloznich-nouzovych-kodu|záložní nouzové kódy]]?**\\ Kontaktujte [[https://podpora.skaut.cz|technickou podporu]] s prosbou o pomoc s novým nastavením dvoufázového přihlašování. Je třeba počítat s delší dobou reakce technické podpory, <wrap em>z bezpečnostních důvodů může trvat 3 až 5 dnů</wrap> |
</WRAP> | </WRAP> |
| |
===== Registrace ===== | ===== Registrace ===== |
| |
<faicon fa fa-bar-chart fa-green> **Hláška při odevzdání / kontrole registrace:** | <faicon fa fa-bar-chart fa-green> **Odevzdání / kontrola registrace:** |
| |
<WRAP indent> | <WRAP indent> |
> <WRAP indent><wrap em>Osoba má u členství uvedenu výchovnou kategorii "člen Kmene dospělých", ale tato jednotka není klubem Kmene dospělých ani střediskem.</wrap> **(kód chyby: 231003)** | > <WRAP indent>Popis registračních vad naleznete v článku [[skautis:registrace:chyby-registrace|]]. |
| |
<wrap lo><faicon fa fa-exclamation-circle fa-red> Tato chyba se zobrazí i v případě, kdy jste u dané osoby po přidání do registrace výchovnou kategorii upravili, a to z toho důvodu, že skautIS má danou osobu s registrační kategorií přidánu k původnímu členství.</wrap> | |
- Danou osobu odeberte z registrace. | |
- U osoby změňte výchovnou kategorii (pokud jste již tak neučinili). | |
- Osobu znovu přidejte do registrace pod správnou registrační kategorii (může být i stejná). | |
</WRAP> | </WRAP> |
</WRAP> | </WRAP> |
</WRAP> | </WRAP> |
</WRAP> | </WRAP> |
| |
| ---- |
| |
| ===== Tábory ===== |
| |
| <faicon fa fa-arrow-right fa-green> **Nelze zadat skutečnost tábora:** |
| |
| <WRAP indent> |
| > <WRAP indent><wrap em>Na záložkách Účastníci a Rozpočet chybí tabulky pro vyplnění skutečností.</wrap> |
| |
| <faicon fa fa-exclamation-circle fa-red> Stav táborové hlášenky pro odevzdání skutečnosti musí být "schválený střediskem" (lze ověřit na záložce Stav a odevzdání) a tábor již musel termínově proběhnout. |
| |
| Pokud je stav hlášenky "rozpracovaný" nebo jiný, nejprve je potřeba hlášenku odevzdat a dostat ji tím do požadované fáze. |
| |
| <faicon fa fa-question-circle fa-orange><wrap lo> Podrobný popis jednotlivých stavů hlášenky najdete v článku [[skautis:akce:tabory:hlasenka-uzavreni-odevzdani|Stav a odevzdání hlášenky]].</wrap> |
| </WRAP> |
| </WRAP> |
| |
| ---- |
| |
| ===== Vzdělávací akce ===== |
| |
| <faicon fa fa-arrow-right fa-green> **Akce není v seznamu vzdělávacích akcí vidět** |
| |
| > Pokud není akce na stránce [[https://is.skaut.cz/Junak/Events/Education/Educations.aspx]] vidět, je to pravděpodobně zapříčiněno tím, že jste založili vzdělávací akci a nevyplnili termín konání. |
| |
| * V přednastaveném filtru nad tabulkou akcí vymažte hodnotu z filtru **Rok**. Tím dojde k zobrazení akcí bez ohledu na termín konání a uvidíte vámi zadanou vzdělávací akci. |
| |
| * U akce doplňte termín konání. |
| |
| <faicon fa fa-arrow-right fa-green> **Účastník je na akci přihlášen jako nečlen, i když ve skutečnosti členem je** |
| |
| > <faicon fa fa-exclamation-circle fa-red> Na akci se může přihlásit i **nečlen**. |
| |
| > Pokud daná osoba **je členem**, ale v seznamu účastníků je zobrazena jako **nečlen**, pak se přihlásila nepropojeným účtem. Jak v tomto případě postupovat se dočte zde: [[skautis:akce:vzdelavaci:ucastnici#prihlaseny-neclen|Přihlášený NEČLEN]]. |
| |
| <faicon fa fa-arrow-right fa-green> **Jak vytvořit e-mailovou schránku pro kurz?** |
| |
| > Pokud potřebujete založit e-mailovou schránku pro vaši vzdělávací akci, můžete použít některou z následujících možností, která vám bude nejlépe vyhovovat: |
| |
| - **Založte samostatnou e-mailovou schránku ve skautISu u pořádající jednotky.**\\ Pro přístup a zabezpečení schránky můžete využít několik různých variant, záleží na vás, co chcete využít (samozřejmě je nejlepší se držet nejpřísnějších pravidel zabezpečení). Možnosti jsou například: |
| - Přihlašovat se skutečně do dané schránky a všechny oprávněné osoby mají jméno a heslo (nesmí ho vyzradit nikomu jinému). |
| - Přístup stejný jako v předchozí variantě, ale navíc si každá osoba, která má mít přístup, nastaví dvoufázové přihlašování (připojí si mobilní aplikaci a při nastavování 2FA přihlášení si do aplikace naskenuje QR kód a aktivuje ho - je to stejné, jako když ke svému účtu má jeden člověk aktivováno více mobilů). |
| - Nastavit "delegování přístupu do e-mailové schránky". Osoby pak budou mít ze své osobní skautské e-mailové schránky možnost se přepnout do e-mailové schránky dané akce, aniž by museli znát jméno a heslo a zároveň bude vidět, že odpovídali na mail akce oni, jako "delegované osoby" (je to mechanismus, který se běžně ve firmách používá např. pro asistentky, které takto mají přístup do e-mailových schránek svého nadřízeného). Jak to přesně udělat je popsané v nápovědě k Gmailu.\\ \\ |
| - **Založte [[skautis:jednotka:google:google-skupiny-jednotky|Google skupinu]] u pořádající jednotky ve skautISu.**\\ V tomto případě má každý člen maily u sebe, případně ve webovém archivu dané konference na groups.google.com, pokud je tato volba zapnutá, ale ne v jedné společné schránce.\\ Vše, co bude poslané na takovouto adresu akce, přijde do e-mailových schránek členů skupiny/konference. Členové budou odpovídat normálně ze své osobní schránky (tam lze nastavit i "přidat další účet jako alias" a pak se dá psát přímo z adresy dané konference). |
| |
| ---- |
| |
| ===== Osoby ===== |
| |
| ==== Rodiče ==== |
| |
| <faicon fa fa-users fa-green> **Zadal jsem nového rodiče a pak jsem zjistil, že již ve skautISu existuje** |
| > <WRAP indent> |
| Současný záznam o rodiči odeberte a přidejte novou osobu.Podrobnější informace se dočtete v článku [[skautis:osoba:rodice#zadal-jsem-noveho-rodice-a-pak-jsem-zjistil-ze-jiz-ve-skautisu-existuje|Osoba: Rodina]]. |
| </WRAP> |
| |
| |
| <faicon fa fa-users fa-green> **Jméno zákonného zástupce je ve tvaru <wrap em>"(příjmení ...) (jméno ...)"</wrap>** |
| > <WRAP indent> |
| Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku [[skautis:osoba:rodice#jmeno-zakonneho-zastupce-je-v-anonymnim-tvaru|Osoba: Rodina]]. |
| </WRAP> |
| |
| <faicon fa fa-users fa-green> **V poznámce je text <wrap em>"Automaticky převedeno z původních kontaktů rodičů."</wrap>** |
| > <WRAP indent> |
| Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku [[skautis:osoba:rodice#v-poznamce-je-text-automaticky-prevedeno-z-puvodnich-kontaktu-rodicu|Osoba: Rodina]]. |
| </WRAP> |
| |
| ==== Kontakty na bývalé členy jednotky ==== |
| |
| <faicon fa fa-users fa-green> V případě, že sháníte **kontakty na bývalé členy** (například pořádáte oslavy k výročí založení oddílu), je možné o ně zažádat přes [[https://opendata.skaut.cz/zpracovani-dat/|opendata.skaut.cz]]. |
| |
| ---- |
| |
| ===== Domény a Google ===== |
| |
| <faicon fa fa-arrow-right fa-green> **Jak vytvořit e-mailovou schránku pro vzdělávací akci?** |
| |
| Podrobný návod naleznete v sekci [[.caste-dotazy-faq#jak-vytvorit-e-mailovou-schranku-pro-kurz|Vzdělávací akce]]. |