Nápověda

skautské on-line projekty

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


srs:admin:web

Web

Tato sekce slouží pro správu webové prezentace. Klíčovou částí jsou Stránky. Pouze prostřednictvím stránek lze vkládat obsah do webové prezentace.

Stránky

Přehled stránek

Na přehledu stránek lze upravovat pořadí, ve kterém se stránky zobrazují v menu webové prezentace.

Přidat stránku

Základní vlastnostStručný popis
Název stránkynutno vyplnit název stránky
Cestačást webové adresy, pod kterou je stránka dostupná. Cesta se generuje automaticky na základě názvu stránky, ale lze ji v případě potřeby změnit
Viditelnostskrytá - stránka se ve webové prezentaci nezobrazuje
viditelná - stránka se ve webové prezentaci zobrazuje
Viditelná pro roledefinuje, pro které role se má stránka zobrazovat. Tímto způsobem lze vytvořit stránky dostupné např. jen pro účastníky semináře

Úprava stránky

Stránka je rozdělena do dvou oblastí - Hlavní oblast a Postranní lišta, mezi kterými se lze přepínat. Do oblasti se vkládají tzv. obsahové bloky. Obsahovým blokům lze měnit pořadí táhnutám myši za ikonku šipky v levém horním rohu. Systém nabízí několik typů obsahových bloků. Jednotlivé obsahové bloky jsou popsané v následující kapitole Obsahové bloky.

Pokud se v oblasti Postranní lišta nenachází žádný Obsahový blok, tak se Postranní lišta na stránce nezobrazí a Hlavní oblast se roztáhne na celou šířku obrazovky.

Obsahové bloky, které mají stejný název jako další část sekce (FAQ, Aktuality, Dokumenty), umožňují vložit obsah právě z těchto částí.

Obsahové bloky

Obsahové bloky slouží pro vkládání obsahu do stránek. Následuje popis funkčnosti jednotlivých typů obsahových bloků:

Typ obsahového blokuPopis funkčnosti
Textumožňuje vložit strukturovaný text prostřednictvím WYSIWYG editoru
Obrázekumožňuje vložit obrázek. Obrázku lze nastavit pozici a rozměry. Pokud rozměry nejsou zadány, tak se obrázek vloží v původní velikosti. V případě zadání rozměrů neodpovídajících poměru stran obrázku se obrázek nezdeformuje, ale vloží se tak, aby se vešel do zadaných rozměrů a nebyl zdeformovaný
Dokumentyumožňuje vložit dokumenty zařazené pod zadaný štítek. Pokud štítek není zadán, tak se vloží všechny dokumenty. Dokumenty se spravují ve zvláštní sekci
Přihlašovací formulářumožňuje vložit přihlašovací formulář na seminář. Prostřednictvím tohoto formuláře si uživatel může podat přihlášku na akci. Zažádat může o role, které jsou registrovatelné (viz Práva a role). V sekci Nastavení lze do přihlašovacího formuláře přidat vlastní pole
HTML boxumožňuje vložit HTML. Je vhodné pro vložení sociálních pluginů (např. Facebook Likebox)
FAQumožňuje vložit Často kladené dotazy. Často kladené dotazy se spravují ve zvláštní sekci
Aktualityumožňuje vložit zadaný počet aktualit. Aktuality se spravují ve zvláštní sekci
Místozobrazení mapy s popisem cesty. Mapu i popis je potřeba zadat v Nastavení.
Výběr programůumožňuje vložit rozhraní pro přihlašování programů. Rozhraní je podobné Tvorbě harmonogramu. Aby si uživatel mohl vybírat programy, tak musí být v modulu Nastavení zaškrtnuto Je povoleno přihlašovat se na programové bloky a role, ve které je uživatel musí disponovat právem Vybírat si programy
Přehled uživatelůtento blok zobrazuje seznam uživatelů. V nastavení role se vybírá možnost Zobrazit v přehledu uživatelů. Pokud je tato možnost zaškrtnuta, potom se uživatelé, kteří mají tuto roli, budou zobrazovat v tomto obsahovém bloku. V bloku se budou zobrazovat všichni uživatelé ze všech rolí, které mají tuto možnost zaškrtnutou
Přehled lektorůtento blok zobrazuje seznam lektorů včetně informací o nich, které si zadali ve svém profilu, a přehled programů, které mají
Program seminářetento blok umožňuje na stránce zobrazit přehled všech programových bloků. Programové bloky jsou řazeny podle jejich kategorií. Po rozkliknutí programového bloku se zobrazí všechny informace, které byly zadané při vytváření programového bloku
Kapacita seminářetento blok na stránce zobrazí role, které mají zaškrtnuto Zobrazit kapacitu na webu, a jejich kapacitu. Pokud má role zadanou kapacitu, potom se na webu zobrazí např. „Obsazeno 0/4“. Pokud kapacitu zadanou nemá, potom se zobrazí pouze počet uživatelů, kteří mají tuto roli
PořadatelInformace o pořadateli

Aktuality

Tato část umožňuje vytvářet a upravovat aktuality. Aktuality se na webové prezentaci řadí dle data zveřejnění. Do webové prezentace se vkládají prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku. Aktualitu můžeme připnout nahoru a zajistit tak její zobrazení bez ohledu na datum zveřejnění.


Dokumenty

Část Dokumenty slouží k vytváření a správě elektronických dokumentů. Umožňuje poskytnout uživatelům soubory libovolného typu. Dokumenty jsou organizovány prostřednictvím Štítků. Každý dokument musí být zařazen alespoň pod jeden Štítek.

Dokumenty se do webové prezentace vkládají prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku.


FAQ

Část FAQ neboli často kladené dotazy umožňuje vytvářet položky o struktuře otázka - odpověď a určit pořadí, ve kterém se mají zobrazovat.

Pořadí otázek lze měnit na přehledu otázek táhnutím myši za ikonu šipky nacházející se vedle otázky.

Přihlášeným uživatelům je umožněno pokládat otázky z webové prezentace. Tyto otázky se v administraci zobrazí jako nepublikované a nezodpovězené. Publikování je na zvážení správců systému.

FAQ se vkládá do webové prezentace prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku.


Související nastavení

V modulu Nastavení lze:

  • změna loga
  • změna textu patičky
  • změna zobrazené stránky po přihlášení
srs/admin/web.txt · Poslední úprava: 02.05.2018 14:53 autor: 127.0.0.1

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki