Nápověda

skautské on-line projekty

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


skautis:jednotka:hospodarske-vykazy

Hospodářské výkazy jednotky

Stránka je dostupná pro organizační jednotky s právní subjektivitou (od střediska výše) pod odkazem Hospodářské výkazy. V závislosti na velikosti okna prohlížeče může být odkaz skrytý v sekci Další záložky.

Na stránce se zobrazuje tabulka s existujícími hospodářskými výkazy jednotky, tabulku je možné řadit klepnutím na záhlaví jednotlivých sloupců.

Problematice tvorby hospodářských výkazů se věnují metodiky dostupné na Křižovatce.

Hospodářský výkaz včetně účetní závěrky za předchozí rok musí být ve skautISu zadán a potvrzen nejpozději 10. 5., v případě, kdy má jednotka daňového poradce a využívá odložené daňové přiznání, nejzazší termín se posouvá na 10. 7.

Založení nového hospodářského výkazu

Přidání nového hospodářského výkazu je možné provést v roli vedoucí/admin jednotky nebo hospodář jednotky. Příslušný formulář se zobrazí pod tabulkou s existujícími výkazy.

Výkaz se vkládá vždy za předchozí Rok, tedy v roce 2018 budu zakládat výkaz za rok 2017, po založení se nedá změnit. Typ výkazu se odvíjí od způsobu, jakým jednotka vede účetnictví, po založení se dá změnit. Pokud jednotka využívá služeb daňového poradce a má odložený termín daňového přiznání na konec června, je možné zaškrtnou položku Odložený termín pro DP, po založení se dá změnit.

Pokud si některou volbou nejste jistí, je lepší poradit se nejdřív s účetní.

Výkaz je přidán klepnutím na tlačítko Založit.

Úprava hospodářského výkazu a vložení účetní závěrky

Hospodářský výkaz a účetní závěrku může ve skautISu editovat uživatel s rolí hospodáře OJ nebo vedoucí/administrátor OJ.

Krok 1: Upravit údaje hospodářského výkazu

Pomocí tlačítka Upravit lze do již existujícího hospodářského výkazu snadno vložit účetní závěrku, případně opravit některý z číselných údajů, pokud byste v nich objevili chybu.

Krok 2: Nahrání souboru účetní závěrky

Výkaz se vždy sestavuje k 31.12. účetního roku a i tento údaj je proto uveden ve skautISu a je pro daný výkaz už předpřipravený (ve výjimečných případech může být datum).

Dále organizační jednotky, které vedou podvojné účetnictví, do skautISu vkládají naskenované dokumenty s výkazy účetní závěrky. Jednoduše pomocí tlačítka Procházet v sekci Účetní uzávěrka vyhledají daný soubor pro nahrání do skautISu.

Pozor: Dokument musí být naskenovaný ve formátu PDF, musí obsahovat výkazy jen daného účetního roku a musí být podepsán vedoucím OJ (statutárním orgánem). Jde o běžně naskenovaný PDF dokument s běžně naskenovaným podpisem z doby vzniku účetní závěrky.

Zadání všech údajů hospodářského výkazu a vložení účetní závěrky potvrdíte kliknutím na „Uložit“. Dokud nedojde k úplnému odevzdání a potvrzení výkazu, lze se později k údajům vrátit a pomocí Upravit ještě údaje upravit (viz. krok 1 a 2).

Krok 3: Odevzdání výkazu

Jakmile jsou údaje vyplněny a v pořádku, stačí kliknout na tlačítko Odevzdat. A tímto krokem končí práce hospodáře, následné kroky již musí udělat vedoucí OJ (nebo jeho zástupce).

Vedoucímu OJ přijde v tuto chvíli zpráva ze skautISu, která ho upozorní, že je potřeba daný výkaz ve skautISu potvrdit.

Krok 4: Potvrzení výkazu účetní závěrky

Je nutné, aby nyní ve skautISu správnost údajů v hospodářském výkazu a účetní závěrce potvrdil vedoucí OJ (nebo jeho zástupce). Tento krok nemůže udělat nikdo jiný, neboť tím dochází k závaznému potvrzení daných dokumentů, které jsou následně vkládány do spolkového rejstříku.

Aby nedošlo k omylu, je po kliknutí na tlačítko „Potvrdit údaje ve výkazu“ zobrazen ještě dotaz, zda jsou údaje opravdu v pořádku a zde je možné buď definitivně výkaz potvrdit, nebo se stornem vrátit zpět (a třeba ještě údaje pomocí tlačítka „Opravit“ ještě upravit a změnit na správné).

Protože jde o závazné potvrzení dokumentů zveřejňovaných ve spolkovém rejstříku (a protože pro jednoduché účetnictví se dokonce kompletně všechny dokumenty generují čistě elektronicky přímo ve skautISu) je nutné, aby potvrzení provedl právě vedoucí OJ a ten navíc musí mít tzv. ověřený účet, který nezpochybnitelně prokazuje, že daný úkon udělal on (jde o jakých „skautISový elektronický podpis“).

Pokud vedoucí zatím nemá „ověřený účet“ ve skautISu, je na to upozorněn a místo tlačítka pro potvrzení se zobrazuje upozornění.

Jak získat ověřený účet? Všichni vedoucí OJ i jejich zástupci získávají ověřený účet ve skautISu automaticky v okamžiku, kdy jsou zapisováni jako osoba do spolkového rejstříku. Tedy všichni vedoucí OJ získají svůj ověřený účet prvně během nejpozději do poloviny listopadu 2016 spolu se zapisováním osoby po sněmu (a v budoucnosti každá zvolená osoba spolu se zadáním dokumentů do skautISu po sněmu příslušné OJ). Ověření účtu ve skautISu je spojeno právě s dokumenty pro zápis osoby do rejstříku, protože v tu chvíli jsou údaje osoby ověřovány na CzechPOINTu a předávány do skautISu.

Krok 5: Vše nahráno ve skautISu

Po potvrzení výkazů práce pro vedení OJ ve skautISu končí. V hospodářském výkazu je vidět, že dokument byl nejen odevzdán (což může dělat i hospodář), ale už i závazně potvrzen (dělá vedoucí OJ či jeho zástupce s ověřeným účtem).

Dále už se o zaslání dokumentů a jejich zveřejnění ve spolkovém rejstříku postará Kancelář ústředí. (V případě, že by při kontrole došlo k objevení nějaké chyby ve výkazu, budete na to upozorněni a bude potřeba obratem dodat opravený výkaz.)

skautis/jednotka/hospodarske-vykazy.txt · Poslední úprava: 03.01.2023 12:16 autor: Jindřiška Voltrová

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki