Nápověda

skautské on-line projekty

Uživatelské nástroje

Nástroje pro tento web


podpora:pozadavky

Rozdíly

Zde můžete vidět rozdíly mezi vybranou verzí a aktuální verzí dané stránky.

Odkaz na výstup diff

Následující verze
Předchozí verze
podpora:pozadavky [15.05.2018 11:26] – vytvořeno David Tureček - Davepodpora:pozadavky [13.07.2020 13:44] (aktuální) – zrušení stránky (tato on-line podpora se od 10.7. nepoužívá) Ondřej Peřina - Jerry
Řádek 1: Řádek 1:
-====== Nové požadavky ====== 
  
-Chcete-li zadat nový požadavek na webu technické podpory Junáka, dá se to zvládnout v několika málo krocích. Níže celý postup ilustrujeme s využitím detailních obrázků a také popisu nejrůznějších možností nastavení. 
- 
-{{:podpora:04_rozcestnik.png|}} 
- 
- 
-===== Přehled projektu a možnost vytvořit vlastní ===== 
- 
-Vždy když kliknete na název nebo ikonu nějakého projektu, zobrazí se vám stránka nazvaná "Přehled projektu". Na ní vidíte detailně statistiku a přehled všech požadavků evidovaných v tomto projektu. Zároveň se vám tím zpřístupní záložky, které vám umožní práci s jednotlivými funkcemi webu technické podpory. 
- 
-{{:podpora:05_novy_pozadavek.png|}} 
- 
-===== Nový požadavek ===== 
- 
-Nyní se vám otevře stránka s formulářem pro založení nového požadavku. Povinné je vyplnění pouze těchto údajů: titulek (název požadavku), popis požadavku a velmi doporučujeme a prosíme o uvedení i dalších údajů, především stav nastavit na hodnotu "nový" 
- 
-{{:podpora:06_novy_pozadavek_zadani.png|}} 
- 
-===== Vysvětlivky ===== 
-  * Aby bylo úplně jasné, co znamenají jednotlivé položky a volby u nového požadavku, níže uvádíme jejich přehled i s podrobným popisem a vysvětlením. 
- 
-==== Stav ==== 
- 
-Určuje, v jakém stavu se aktuálně nachází řešení daného požadavku. Každý požadavek by měl začínat ve stavu "nový" a proto prosíme, abyste při zakládání nového požadavku tuto hodnotu vybrali. Obsluhou technické podpory může být požadavek postupně přepnut do některého z uvedených stavů: 
-  * **Nový:** výchozí stav každého požadavku. 
-  * **Čeká na doplnění:** v tom případě je potřeba, abyste do komentáře uvedli další upřesnění požadavku, nebo doplnili potřebné dokumenty formou přílohy požadavku 
-  * **Analyzován:** v tomto stavu programátoři či další členové týmu podpory zjišťují a ověřují váš požadavek (velmi často je nutné věc prověřit a zjistit další podrobnosti než může k vyřešení požadavku dojít) 
-  * **Probíhá řešení:** nyní je požadavek řešen (nejčastěji programátory) a po dokončení prací by měl být požadavek úspěšně vyřešen a vy o tom informováni 
-  * **Testování:** požadavek byl vyřešen a nyní je testováno, zda odpovídá řešení zadání a je plně funkční 
-  * **Realizováno:** jakmile je požadavek v tomto stavu, věc je vyřešena a požadavek úspěšně dokončen (požadavek již navíc nebude vidět mezi tzv. "otevřenými" požadavky) 
-  * **Zamítnuto:** požadavek nebude vůbec realizován (nejčastěji je to z toho důvodu, že jde o duplicitní požadavek a pak je to uvedeno v poznámce) 
-  * **Odloženo:** do tohoto stavu se požadavek dostává v případě, že jde o nápad na novou funkčnost a zatím není úplně jasné, kdy se dostane k jeho realizaci. K požadavkům v tomto stavu se pravidelně vracíme, procházíme je a s ohledem na aktuální situaci je zařazujeme do vývoje a řešení. 
-  * **Znovu otevřen:** do tohoto stavu se požadavek vrací v situaci, kdy již byl dříve uzavřen jako dokončený, ale nakonec se ukázalo, že je potřeba se k němu ještě vrátit a dále s ním pracovat 
- 
-==== Priorita ==== 
-Pomocí této volby můžete dát najevo, jak významné je pro vás řešení tohoto požadavku. Obsluha technické podpory může v budoucnu tuto prioritu upravit s ohledem na aktuální stav řešení požadavku a kapacity vývoje a řešení požadavků. Možné hodnoty priority jsou následující: 
-  * **Blokující používání:** v této prioritě nemůžete požadovanou funkci vůbec používat a vyřešení požadavku je nutné zajistit co nejrychleji. 
-  * **Kritická:** běžně nejvyšší priorita. 
-  * **Vysoká:** funkce je pro vás opravdu důležitá, ale dá se to bez ní ještě nějakou dobu vydržet. 
-  * **Střední:** jde o nejběžnější požadovanou prioritu. 
-  * **Nízká:** typické využití této priority je pro návrhy na nové funkce a nápady na vylepšení. 
-  * **E-mail:** tuto prioritu používají automaticky požadavky, které byly zaslány e-mailem; běžně ji tedy při zadávání pomocí webu technické podpory nepoužívejte. 
- 
-==== Přiřazeno ==== 
-Tato volba není běžným uživatelům dostupná, sem členové technické podpory později při zpracovávání požadavku uvedou osobu, která daný požadavek řeší a má jeho úspěšnou realizaci na starosti. 
- 
-==== Kategorie ==== 
-Pokud víte, jaké oblasti se váš požadavek týká, můžete v této položce zvolit danou kategorii požadavku. Kategorie se liší pro jednotlivé projekty, které jsou on-line podporou Junáka spravovány. Pokud si nejste jisti, do jaké kategorie požadavek zařadit, prostě mu žádnou nezadávejte. Obsluha technické podpory provede výběr později za vás. 
- 
-==== Typ ==== 
-Velmi užitečnou vlastností, kterou můžete vybrat je "typ". Díky určení typu pomůžete obsluze technické podpory rozhodnout, jak se má k danému požadavku zachovat. Pokud si nejste jisti, jaký typ zvolit, vyberte "ostatní" nebo položku vůbec nevyplňujte - obsluha to později udělá za vás. Možné hodnoty jsou: 
-  * **Chyba:** váš požadavek popisuje chybu, která se v daném projektu vyskytla - něco nefunguje tak, jak by mělo. 
-  * **Oprava dat:** potřebujete opravit data, která jsou v systému uvedena - například neodpovídají skutečnosti, historie uvedených údajů není přesná apod. 
-  * **Dotaz:** nevíte jak něco udělat, k čemu je daná funkce dobrá či jak se používá - prostě dotaz, na který jste nenašli odpověď na webu nápovědy. 
-  * **Vylepšení:** váš požadavek popisuje nějaké vylepšení, které by si již existující funkce zasloužila, aby se vám lépe používala. 
-  * **Nová funkčnost:** v požadavku si píšete o vytvoření nějaké úplně nové funkčnosti, která zatím vůbec neexistuje a přitom by se vám hodila. 
-  * **Ostatní:** jde o nějaký jiný typ požadavku, nebo nevíte, jaký jiný typ zvolit. 
-  * **Interní úkol:** tuto volbu prosím nepoužívejte, s ní pracují členové týmu technické podpory, pokud si potřebují zadat nějaké úkoly pomáhající při řešení jednotlivých požadavků. 
-  * **E-mail:** tento typ používá požadavek zaslaný e-mailem; volbu na webu nevybírejte, neboť jste požadavek nezaslali e-mailem, ale zadali přímo na webu. 
- 
-==== Vlastník ==== 
-Do tohoto místa je automaticky vyplněna vaše osoba. Vy jste tedy vlastníkem - autorem - zadaného požadavku. Díky zaškrtnutému příznaku "Oznámit" budete o veškerých změnách v řešení požadavku informováni i e-mailem (abyste i bez nutnosti navštěvovat web věděli v jakém stavu řešení váš požadavek je). Členové technické podpory mohou později v případě potřeby vlastníka změnit na jinou osobu. 
- 
-==== Popis ==== 
- 
-Velké textové pole, kde podrobně popište svůj požadavek. Výhodou je, že můžete text i formátovat pomocí formátovacích tlačítek, barev a dalších zvýraznění. Pokud je váš požadavek komplikovanější a jeho popis delší, nebojte se využít formátování, abyste popis zpřehlednili. 
- 
-==== Příloha ==== 
- 
-Ke každému požadavku můžete přiložit i doplňující dokumenty, obrázky apod. Při zakládání nového požadavku můžete vložit jeden soubor. Později na záložce "Přílohy" můžete doplnit libovolné další množství souborů. Při přidávání přílohy nezapomeňte uvést i název dokumentu, aby hned na první pohled bylo jasné, co se v příloze nachází. Příloha může mít maximálně 4 MB. 
podpora/pozadavky.1526383608.txt.gz · Poslední úprava: 15.05.2018 11:26 autor: David Tureček - Dave

Donate Powered by PHP Valid HTML5 Valid CSS Driven by DokuWiki