~~NOTOC~~ ====== Web ====== Tato sekce slouží pro správu webové prezentace. Klíčovou částí jsou Stránky. Pouze prostřednictvím stránek lze vkládat obsah do webové prezentace. * [[#Stránky]] * [[#Aktuality]] * [[#Dokumenty]] * [[#FAQ]] * [[#Související nastavení]] ===== Stránky ===== ==== Přehled stránek ==== Na přehledu stránek lze upravovat pořadí, ve kterém se stránky zobrazují v menu webové prezentace. ==== Přidat stránku ==== ^Základní vlastnost^Stručný popis^ |Název stránky|nutno vyplnit název stránky| |Cesta|část webové adresy, pod kterou je stránka dostupná. Cesta se generuje automaticky na základě názvu stránky, ale lze ji v případě potřeby změnit| |Viditelnost|skrytá - stránka se ve webové prezentaci nezobrazuje\\ viditelná - stránka se ve webové prezentaci zobrazuje| |Viditelná pro role|definuje, pro které role se má stránka zobrazovat. Tímto způsobem lze vytvořit stránky dostupné např. jen pro účastníky semináře| ==== Úprava stránky ==== Stránka je rozdělena do dvou oblastí - Hlavní oblast a Postranní lišta, mezi kterými se lze přepínat. Do oblasti se vkládají tzv. obsahové bloky. Obsahovým blokům lze měnit pořadí táhnutám myši za ikonku šipky v levém horním rohu. Systém nabízí několik typů obsahových bloků. Jednotlivé obsahové bloky jsou popsané v následující kapitole [[srs:admin:web#Obsahové bloky]]. Pokud se v oblasti Postranní lišta nenachází žádný Obsahový blok, tak se Postranní lišta na stránce nezobrazí a Hlavní oblast se roztáhne na celou šířku obrazovky. Obsahové bloky, které mají stejný název jako další část sekce ([[srs:admin:web#FAQ]], [[srs:admin:web#Aktuality]], [[srs:admin:web#Dokumenty]]), umožňují vložit obsah právě z těchto částí. ==== Obsahové bloky ==== Obsahové bloky slouží pro vkládání obsahu do stránek. Následuje popis funkčnosti jednotlivých typů obsahových bloků: ^Typ obsahového bloku^Popis funkčnosti^ |Text|umožňuje vložit strukturovaný text prostřednictvím WYSIWYG editoru| |Obrázek|umožňuje vložit obrázek. Obrázku lze nastavit pozici a rozměry. Pokud rozměry nejsou zadány, tak se obrázek vloží v původní velikosti. V případě zadání rozměrů neodpovídajících poměru stran obrázku se obrázek nezdeformuje, ale vloží se tak, aby se vešel do zadaných rozměrů a nebyl zdeformovaný| |Dokumenty|umožňuje vložit dokumenty zařazené pod zadaný štítek. Pokud štítek není zadán, tak se vloží všechny dokumenty. Dokumenty se spravují ve zvláštní sekci| |Přihlašovací formulář|umožňuje vložit přihlašovací formulář na seminář. Prostřednictvím tohoto formuláře si uživatel může podat přihlášku na akci. Zažádat může o role, které jsou registrovatelné (viz [[srs:admin:role|Práva a role]]). V sekci [[srs:admin:nastaveni#Vlastní pole|Nastavení]] lze do přihlašovacího formuláře přidat vlastní pole| |HTML box|umožňuje vložit HTML. Je vhodné pro vložení sociálních pluginů (např. Facebook Likebox)| |FAQ|umožňuje vložit Často kladené dotazy. Často kladené dotazy se spravují ve zvláštní sekci| |Aktuality|umožňuje vložit zadaný počet aktualit. Aktuality se spravují ve zvláštní sekci| |Místo|zobrazení mapy s popisem cesty. Mapu i popis je potřeba zadat v [[srs:admin:nastaveni#Místo|Nastavení]].| |Výběr programů|umožňuje vložit rozhraní pro přihlašování programů. Rozhraní je podobné [[srs:admin:program|Tvorbě harmonogramu]]. Aby si uživatel mohl vybírat programy, tak musí být v modulu [[srs:admin:nastaveni|Nastavení]] zaškrtnuto ''Je povoleno přihlašovat se na programové bloky'' a role, ve které je uživatel musí disponovat právem ''Vybírat si programy''| |Přehled uživatelů|tento blok zobrazuje seznam uživatelů. V nastavení role se vybírá možnost Zobrazit v přehledu uživatelů. Pokud je tato možnost zaškrtnuta, potom se uživatelé, kteří mají tuto roli, budou zobrazovat v tomto obsahovém bloku. V bloku se budou zobrazovat všichni uživatelé ze všech rolí, které mají tuto možnost zaškrtnutou| |Přehled lektorů|tento blok zobrazuje seznam lektorů včetně informací o nich, které si zadali ve svém profilu, a přehled programů, které mají| |Program semináře|tento blok umožňuje na stránce zobrazit přehled všech programových bloků. Programové bloky jsou řazeny podle jejich kategorií. Po rozkliknutí programového bloku se zobrazí všechny informace, které byly zadané při vytváření programového bloku| |Kapacita semináře|tento blok na stránce zobrazí role, které mají zaškrtnuto Zobrazit kapacitu na webu, a jejich kapacitu. Pokud má role zadanou kapacitu, potom se na webu zobrazí např. "Obsazeno 0/4". Pokud kapacitu zadanou nemá, potom se zobrazí pouze počet uživatelů, kteří mají tuto roli| |Pořadatel|Informace o pořadateli| * [[|Nahoru]] ---- ===== Aktuality ===== Tato část umožňuje vytvářet a upravovat aktuality. Aktuality se na webové prezentaci řadí dle data zveřejnění. Do webové prezentace se vkládají prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku. Aktualitu můžeme připnout nahoru a zajistit tak její zobrazení bez ohledu na datum zveřejnění. * [[|Nahoru]] ---- ===== Dokumenty ===== Část Dokumenty slouží k vytváření a správě elektronických dokumentů. Umožňuje poskytnout uživatelům soubory libovolného typu. Dokumenty jsou organizovány prostřednictvím Štítků. Každý dokument musí být zařazen alespoň pod jeden Štítek. Dokumenty se do webové prezentace vkládají prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku. * [[|Nahoru]] ---- ===== FAQ ===== Část FAQ neboli často kladené dotazy umožňuje vytvářet položky o struktuře otázka - odpověď a určit pořadí, ve kterém se mají zobrazovat. Pořadí otázek lze měnit na přehledu otázek táhnutím myši za ikonu šipky nacházející se vedle otázky. Přihlášeným uživatelům je umožněno pokládat otázky z webové prezentace. Tyto otázky se v administraci zobrazí jako nepublikované a nezodpovězené. Publikování je na zvážení správců systému. FAQ se vkládá do webové prezentace prostřednictvím stejnojmenného obsahového bloku. * [[|Nahoru]] ---- ===== Související nastavení ===== V modulu [[srs:admin:nastaveni#Web|Nastavení]] lze: * změna loga * změna textu patičky * změna zobrazené stránky po přihlášení * [[|Nahoru]]