~~NOTOC~~ ====== Uživatelé ====== * [[#Hromadné akce]] * [[#Detail uživatele]] * [[#Přidat lektora]] Sekce Uživatelé slouží pro zobrazování informací o uživatelích semináře a pro evidenci následujících údajů o nich ^Sloupec^Stručný popis^ |Jméno|jméno ve tvaru Přijmení Jméno (Přezdívka)| |Uživatelské jméno|uživatelské jméno používané k přihlašování přes skautIS| |Role|všechny přidělené role| |Podakce|přihlášené podakce| |Stav|schválený - uživatel má schválené všechny přihlášené role\\ neschválený - uživatel nemá schváleny všechny přihlášené role| |Členství|číslo jednotky, jejímž je uživatel členem. Může být zobrazeno i Nečlen (není členem Junáka) nebo Nepropojený účet (účet ve skautISu nebyl ověřen a propojen s reálnou osobou)| |Věk|věk uživatele| |Město|město, odkud je uživatel| |Cena|cena, kterou má uživatel za vše, kam se přihlásil, zaplatit| |Zbývá doplatit|zda uživatel zaplatil účastnický poplatek. Pokud zaplatil a je zvolena platební metoda převodem na účet, tak má uživatel možnost si ve svém profilu vytisknout potvrzení o přijetí peněz na účet| |Variabilní symbol|pokud není cena 0, tak vygenerovaný variabilní symbol uživatele| |Platební metoda|v případě, kdy uživatel platí účastnický poplatek, lze evidovat zda platí v hotovosti nebo převodem na účet| |Datum poslední platby|datum zaplacení účastnického poplatku. Slouží pouze pro lepší orientaci správcům semináře| |Datum první přihlášky|datum, kdy si uživatel podal první přihlášku| |Účast|zda byl uživatel skutečně přítomen na semináři| |Nepřihlášené povinné bloky|přehled povinných bloků, které nemá uživatel přihlášeny| |Akce|| Úpravu těchto údajů lze provádět 2 způsoby: * prostřednictvím [[#Hromadné akce|hromadných akcí]] na seznamu uživatelů. Hromadné akce se nacházejí v hlavičce tabulky. * prostřednictvím formuláře na [[#Detail uživatele|detailu uživatele]]. Editovatelná pole obsahují formulářové prvky. Změnu je třeba potvrdit tlačítkem Uložit v pravém dolním rohu tabulky Na přehledu uživatelů věnujte zvýšenou pozornost tlačítku Zobrazit/skrýt sloupce v pravém horním rohu tabulky. Umožňuje zobrazovat v tabulce jen vybrané sloupce. Tabulka umožňuje filtrovat uživatele i podle vlastních formulářových polí umístěných do přihlášky. Tyto pole lze nastavit v modulu [[srs:admin:nastaveni#Vlastní pole|Nastavení]]. Na [[#Detail uživatele|detailu uživatele]] a prostřednictvím [[#Hromadné akce|hromadných akcí]] lze tisknout příjmové pokladní doklady. Nastavení údajů o organizátorovi, potřebných pro správné vyplnění dokladů, se nachází v modulu [[srs:admin:nastaveni#Doklady|Nastavení]]. * [[|Nahoru]] ---- ===== Hromadné akce ===== Je možné upravovat i více uživatelů najednou. Stačí zaškrtnout uživatele, u kterých chceme úpravu provést (maximálně u 500 uživatelů najednou) a vybrat Hromadné akce. Vedle rozbalovací nabídky se zobrazuje aktuálně vybraný počet uživatelů z množství aktuálně zobrazených na stránce. ^Rozbalovací nabídka^Stručný popis^ |Schválit|schválení dosud Neschváleného uživatele| |Nastavit role|zobrazí se nová rozbalovací nabídka, z které můžeme ze seznamu povolených rolí vybrat ty, které chceme vybraným uživatelům přidat. Stejným způsobem lze hromadně i role odebrat tak, že vybereme jen ty, které chceme, aby vybraným uživatelům zůstaly| |Označit jako přítomné|po zaškrtnutí přítomných uživatelů je lze takto najednou potvrdit jako přítomné| |Označit jako zaplacené dnes|po zaškrtnutí uživatelů lze takto najednou potvrdit příchozí platby. Zobrazuje další rozbalovací nabídku, kde zvolíme, zda platba přišla na účet nebo v hotovosti. Jako výchozí je hotovost!| |Vygenerovat doklady o zaplacení|vygeneruje pro vybrané uživatele doklady o zaplacení. Vše se vygeneruje do dokumentu doklady.pdf| |Vyexportovat seznam uživatelů|vyexportuje seznam zaškrtnutých uživatelů do souboru **Microsoft Exce**l: seznam-uzivatelu.xlsx| |Vyexportovat seznam uživatelů s podakcemi a programy podle kategorií|vyexportuje seznam zaškrtnutých uživatelů do souboru **Microsoft Excel**: podakce-a-kategorie.xlsx| |Vyexportovat seznam s rolemi|vyexportuje seznam zaškrtnutých uživatelů do souboru **Microsoft Excel**: role-uzivatelu.xlsx - každý uživatel má svůj řádek a každá role svůj sloupec| |Vyexportovat harmonogramy|vyexportuje seznam zaškrtnutých uživatelů do souboru **Microsoft Excel**: harmonogramy-uzivatelu.xlsx - každý uživatel je na samostatném listu| * [[|Nahoru]] ---- ===== Detail uživatele ===== Zobrazuje všechny údaje daného uživatele. Umožňuje taktéž jejich úpravu. Uživatel může tyto údaje spravovat přes [[srs:nastaveni-profilu|Profil uživatele]] po přihlášení do systému. * [[|Nahoru]] ---- ===== Přidat lektora ===== V některých případech využíváme lektory, kteří nejsou členy Junáka a nemají tedy účet ve skautISu. Pro jeden seminář je mnohdy zbytečné si zakládat účet ve skautISu. Přesto potřebujeme takového lektora do systému nějak dostat, aby se zobrazoval u programů a abychom mu mohli vygenerovat jeho harmonogram a seznam přihlášených účastníků. Pro tyto případy byla do systému přidána tato funkce. Takto přidaný lektor nebude mít možnost se do systému přihlásit a upravovat své údaje. Tyto úkony za něj bude moci udělat jen uživatel s rolí, která má dané opravnění. ^Položka tabulky^Stručný popis^ |Fotka|přes tlačítko '' Vybrat'' zvolte soubor s fotkou lektora ve vašem počítači a nahrajte jej do systému| |Jméno|napište křestní jméno lektora| |Přijmení|napište přijmení lektora| |Přezdívka|napište přezdívku lektora. Pokud žádnou nemá, tak ponechte prázdné| |Titul před jménem|napište titul lektora před jménem| |Titul za jménem|napište titul lektora za jménem| |E-mail|napište e-mail lektora| |Datum narození|napište datum narození lektora| |Ulice|napište ulici bydliště lektora| |Město|napište město bydliště lektora| |PSČ|napište PSČ bydliště lektora| |O mně|napište základní informace o lektorovi, které se zobrazují v [[srs:admin:web|Obsahovém bloku]] Přehled programů ostatním uživatelům| |Neveřejná poznámka|toto políčko slouží pouze pro uživatele s přístupem do administrace pro poznámky k lektorovi (např. příjezd, odjezd, zda chce proplatit cestu, ...)| * [[|Nahoru]]