~~NOTOC~~ ====== Nastavení ====== Obsahuje nastavení systému. V administraci je to sice položka poslední, ale většinou zde budete začínat ;-) * [[#Seminář]] * [[#Program]] * [[#Podakce]] * [[#Platba a doklady]] * [[#Přihláška]] * [[#Místo]] * [[#Mailing]] * [[#SkautIS]] * [[#Web]] * [[#Systém]] ---- ===== Seminář ===== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Název semináře|slouží pro tisk dokladů a jako titulek pro webovou prezentaci (tzv. title v HTML)| |Začátek / konec semináře|v zadaném časovém intervalu se zobrazuje kalendář v sekci [[srs:admin:program|Tvorba harmonogramu]]| |Odhlášení, změna rolí a změna podakcí povolena do|pokud zůstane prázdné, tak lze měnit vždy, pokud zadáte datum, tak lze měnit jen do tohoto data včetně| Datumové položky lze vybrat z kalendáře, který se zobrazí kliknutím do políčka, nebo je ručně zapsat. * [[|Nahoru]] ---- ===== Program ===== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Přihlašování na programy|povoleno - možno se přihlašovat na programy\\ zakázáno- není možno se přihlašovat na programy\\ od do - zobrazí se další dvě možnosti nastavení:\\ Přihlašování programů otevřeno od a Přihlašování programů otevřeno do, kde navolte omezení.\\ Lze nastavit i jen jedno omezení. Druhé se automaticky nastaví na neomezeno => pokud nezadáte Přihlašování programů otevřeno od, tak se bude možno přihlašovat od teď až do omezení do, pokud nezadáte Přihlašování programů otevřeno do, tak se bude možno přihlašovat od okamžiku omezení od celou dobu| Dále jsou v nastavení ještě 3 důležitá zatržítka, jejichž prostřednictvím lze kontrolovat procesy týkající se programu semináře: ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |povolit přihlašování na programy před uhrazením poplatku|zaškrtnutím této volby umožníme uživatelům si přihlašovat programy dříve než od nich obdržíme platbu (pokud necháme nezaškrtnuté, tak se jim přihlašování zpřístupní poté, co jim zadáme platbu v sekci [[srs:admin:uzivatele|Uživatelé]])| |povolit vytváření programových bloků|v okamžiku, kdy máme již harmonogram hotový a je možné se na programy přihlašovat, je vhodné zrušením zaškrtnutí této volby zakázat vytváření programových bloků| |povolit úpravu harmonogramu semináře|upravování harmonogramu v době, kdy účastníci již mají možnost se na programy přihlašovat, je vhodné zakázat zrušením zaškrtnutí této volby| * [[|Nahoru]] ---- ===== Podakce ===== Jedná se o případ, kdy v rámci jednoho semináře probíhá několik samostatných akcí a uživatel si může přihlašovat kombinaci těchto akcí na základě stanovených pravidel. Podakce většina seminářů nevyužije. Jako výchozí je uvedena jedna podakce, která je shodná s názvem semináře. Tuto podakci nelze zrušit. V případě, že žádnou další nevytvoříte, tak se uživatelům výběr podakce nebude nikde nabízet ani zobrazovat. ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Název|název podakce| |Skrytá|pokud se v tabulce zobrazuje ano, tak jde o podakci shodnou s celým seminářem a nebude se uživatelům nikde nabízet ani zobrazovat| |Cena|stanovená cena pro tuto podakci| |Obsazenost|pokud nastavíme kapacitu podakce, tak se zobrazí např. 5/100, jinak se zobrazí jen počet uživatelů, kteří si tuto podakci přihlásili| ==== Přidání podakce ==== Další podakci je možno přidat pomocí tlačítka v pravém horním rohu tabulky . ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Název|název podakce| |Kapacita|omezení kapacity podakce. Při naplnění kapacity se již nebude možno na tuto podakci přihlásit| |Cena|cena podakce| |Neregistrovatelná s podakcemi|z rozbalovací nabídky všech zadaných podakcí lze vybrat ty, s kterými nelze registrovat. Jedná se např. o případ, kdy vybrané podakce probíhají ve stejný čas| |Vyžadované podakce|z rozbalovací nabídky všech zadaných podakcí lze vybrat ty, bez kterých nelze registrovat. Jedná se např. o případ, kdy jsou některé podakce jako hlavní pro všechny uživatele a na ni jsou navázány další, které vybrané podakce jen doplňují| ==== Nastavení podakcí ==== Pokud zaškrtneme povolit přidávání akcí po zaplacení, tak dokud nebude zadána informace o platbě v sekci [[srs:admin:uzivatele|Uživatelé]], tak si uživatel nebude moci přihlásit podakci. * [[|Nahoru]] ---- ===== Platba a doklady ===== Položky v této části jsou potřebné pro správné vyplnění formálních údajů na dokladech, které jsou prostřednictvím systému tištěny. Některá nastavení pro tisk dokladů specifická pro uživatelské role se nastavují v [[srs:admin:role|nastavení rolí]] ==== Platba ==== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Číslo účtu|číslo bankovního účtu, které se uživatelům zobrazí v jejich [[srs:nastaveni-profilu|profilu]] pro zaplacení| |Předvolba variabilního symbolu|vložte 0 až 4 čísla, která chcete používat jako začátek variabilního symbolu u jednotlivých plateb. Nastavením této volby si usnadníte hledání jednotlivých plateb na výpisu z bankovního účtu| |Způsob generování variabilního symbolu|datum narození - za zvolenou předvolbu se přidá prvních 6 cifer rodného čísla uživatele (část před lomítkem)\\ pořadí přihlášky - za zvolenou předvolbu se přidá pořadové číslo příhlášky - 6 cifer| |Způsob výpočtu splatnosti|neomezená - zaplatit lze kdykoliv\\ datum - zaplatit lze do konkrétního data\\ počet dní - zaplatit lze do určeného počtu dní od přihlášení\\ počet pracovních dní - zaplatit lze do určeného počtu pracovních dní od přihlášení| Způsob výpočtu splatnosti **datum**, **počet dní** a **počet pracovních dní** přidá další dvě volby: ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Počet dní před splatností pro zaslání upomínky|stanovený počet dní před splatností bude zaslán [[srs:admin:mailing#Automatické e-maily|Automatický e-mail]] Připomínka splatnosti, pokud je **aktivní**| |Počet dní po splatnosti pro odhlášení|po uplynutí stanoveného počtu dní po splatnosti bude uživatel automaticky odhlášen a bude mu zaslán [[srs:admin:mailing#Automatické e-maily|Automatický e-mail]] Potvrzení zrušení registrace, pokud je **aktivní**| ==== Doklady ==== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Firma|zde uveďte na koho bude celá akce účtována. Nejčastěji to bude ve tvaru:\\ Junák - český skaut,\\ středisko Správný název, z.s.\\ Správná ulice 1\\ 123 45 Správné město| |IČ|vyplňte IČO **Firmy** uvedené výše| |Pokladník|uveďte jméno člověka, který bude uváděn na dokladech| |Místo|uveďte místo vystavení dokladů (může být místem sídla **Firmy** i místem konání semináře| Zda jste vše správně nastavili doporučuji ověřit v sekci [[srs:admin:uzivatele|Uživatelé]]. Uživateli, na kterém budete nastavení testovat, přiřaďte placenou roli a v přehledu uživatelů jej potvrďte jako zaplaceného. Poté přes [[srs:admin:uzivatele#Hromadné akce]] vyberete Vygenerovat doklady o zaplacení. Doklad se vygeneruje do souboru doklady.pdf * [[|Nahoru]] ---- ===== Přihláška ===== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Text souhlasu s podmínkami|Souhlas se zpracováním osobních údajů, zpracováním fotek, ... Text je již přednastaven (viz níže), ale můžete jej upravit nebo smazat a napsat si svůj vlastní. Pro většinu situací bude přednastavený text dostačující.| |Úprava vlastních polí povolena do|pokud zůstane prázdné, tak lze měnit vždy, pokud zadáte datum, tak lze měnit jen do tohoto data včetně| Datumové položky lze vybrat z kalendáře, který se zobrazí kliknutím do políčka, nebo je ručně zapsat. **Přednastavené podmínky**: Souhlasím se zpracováním mých osobních údajů pro potřeby účasti na této akci v rozsahu a dle pravidel daných přihláškou člena do organizace. Souhlasím s pořizování foto, audio a video záznamů z akce a souhlasím s jejich využítím pro potřeby Junáka - českého skauta. Tím není dotčeno mé právo pro konkrétní situaci souhlas omezit nebo vyloučit, a to sdělením vedoucímu programu předem. Osobní údaje jsou zpracovávány v souladu se zákonem č. 101/2000 Sb. na ochranu osobních údajů. ==== Vlastní pole ==== Tato podčást umožňuje zadat vlastní pole typu zaškrtávátko nebo text do přihlašovacího formuláře na seminář. Vlastní pole přidáme pomocí tlačítka v pravém horním rohu tabulky . ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Název|název vlastního pole| |Typ|textové / zaškrtávací / výběrové / soubor - tato volba nelze dodatečně měnit (jedině vytvořením nového pole).| |Povinnost|povinné/nepovinné| |Možnosti|u typu výběrové pole se zobrazí kolonka pro zadání možností k výběru Možnosti oddělené čárkou, v ostatních případech je prázdná| |Akce|upravit - změnit název vlastního pole\\ smazat - smazat vlastní pole\\ přesunout - změnit pořadí vlastního pole| * [[|Nahoru]] ---- ===== Místo ===== Pokud chcete na stránkách zobrazovat [[srs:admin:web#Obsahové bloky|obsahový blok]] s mapou a popisem cesty, tak jej nastavíte v této části. FIXME * [[|Nahoru]] ---- ===== Mailing ===== Zde se nastavuje E-mail pro mailing, tzn. e-mailová adresa, která se bude příjemcům zobrazovat jako odesílatel. FIXME * [[|Nahoru]] ---- ===== SkautIS ===== V této podčásti lze nastavit akci evidovanou ve skautIS, se kterou bude systém synchronizovat evidenci účastníků. Výpis dostupných akcí ze skautIS je závislý na právech uživatelského účtu v systému skautIS. Je třeba, aby synchronizaci nastavil uživatel, který má potřebné oprávnění v systému skautIS. Po vybrání akce ze skautIS je možné nahrát účastníky semináře ze systému SRS do systému skautIS. Tuto akci může opět vykonat jen uživatel s odpovídajícím oprávněním v systému skautIS (nejlépe uživatel, který vybral akci). V [[srs:admin:role|nastavení rolí]] lze vybrat, pro které role se má synchronizace provádět. * [[|Nahoru]] ---- ===== Web ===== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Stávající logo|zobrazuje stávájící logo. Pokud nemáte vlastní logo semináře, tak můžete ponechat logo SRS| |Nové logo|přes tlačítko '' Vybrat'' zvolte soubor ve vašem počítači a nahrajte jej do systému| |Text v patičce|jako výchozí je nastaveno **© 2017 SRS**. Můžete libovolně přepsat| |Po přihlášení přesměrovat na|standardně je přesměrování na Homepage, ale můžete zvolit libovolnou stránku. Může se hodit např. po přihlášení přesměrování na instrukce k registraci a platbě nebo informacím o naplnění kapacity a nemožnosti se registrovat| * [[|Nahoru]] ---- ===== Systém ===== ^Položka nastavení^K čemu slouží^ |Vymazat cache|vymaže mezipaměť systému. Lze použít v případě, kdy byl proveden manuální zásah do kódu systému a neprojevil se| * [[|Nahoru]]