Toto je starší verze dokumentu!
Obsah
Časté dotazy (FAQ)
Narazili jste na problém, který nedokážete vyřešit? Nenašli jste odpověď v nápovědě? Než budete kontaktovat technickou podporu, podívejte se do tohoto článku na nejčastěji řešené dotazy (chyby).
Článek postupně vylepšujeme!
Přihlašování
Dvoufázové přihlašování: Nefunguje jednorázový kód z authenticatoru
Pokud změníte telefon, nebo ho přeinstalujete, dojde ke ztrátě propojení mezi authenticatorem a skautISem. Je tedy nutné znovu authenticator propojit se skautISem pomocí QR kódu:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Postupujte dle popisu v kapitole Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a mám záložní kódy. Nemáte záložní nouzové kódy?
Postupujte dle tohoto popisu: Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a nemám ani záložní kódy.
Dvoufázové přihlašování: Kódy generuji pomocí e-mailu. E-mail mi nedorazil!
Zkontrolujte, že zpráva nespadla do spamu či jiné podobné složky (např. Hromadné zprávy apod.). Občas se může stát, že daná zpráva je zadržena přímo poskytovatelem domény, protože ji vyhodnotí jako spam. Tuto situaci bohužel nemůžeme ovlivnit, proto postupujte následovně:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Přihlašte se pomocí nouzového kódu. Nemáte záložní nouzové kódy?
Kontaktujte technickou podporu s prosbou o pomoc s novým nastavením dvoufázového přihlašování. Je třeba počítat s delší dobou reakce technické podpory, z bezpečnostních důvodů může trvat 3 až 5 dnů
Registrace
Odevzdání / kontrola registrace:
Popis registračních vad naleznete v článku Registrace: Vady registrace.
E-přihláška
Hláška při vyplňování e-přihlášky rodičem / zákonným zástupcem:
Osoba se zadaným rodným číslem již existuje.
Hláška upozorňuje, že daná osoba je (byla) členem organizace. V tomto případě nepůjde e-přihláška rodiči / zákonnému zástupci odeslat.
Rodič / zákonný zástupce by vás o této skutečnosti měl informovat a sdělit vám RČ daného dítěte. Na základě dodaných informací proveďte převod osoby. Po převodu požádejte rodiče / zákonného zástupce o aktualizaci údajů.Tento problém je popsán i v článcích E-přihláška (bod 5) a E-přihláška: Jak vyplnit e-přihlášku (bod 2).
Vzdělávací akce
Akce není v seznamu vzdělávacích akcí vidět
Pokud není akce na stránce https://is.skaut.cz/Junak/Events/Education/Educations.aspx vidět, je to pravděpodobně zapříčiněno tím, že jste založili vzdělávací akci a nevyplnili termín konání.
- V přednastaveném filtru nad tabulkou akcí vymažte hodnotu z filtru Rok. Tím dojde k zobrazení akcí bez ohledu na termín konání a uvidíte vámi zadanou vzdělávací akci.
- U akce doplňte termín konání.
Účastník je na akci přihlášen jako nečlen, i když ve skutečnosti členem je
Na akci se může přihlásit i nečlen.
Pokud daná osoba je členem, ale v seznamu účastníků je zobrazena jako nečlen, pak se přihlásila nepropojeným účtem. Jak v tomto případě postupovat se dočte zde: Přihlášený NEČLEN.
Jak vytvořit e-mailovou schránku pro kurz?
Pokud potřebujete založit e-mailovou schránku pro vaši vzdělávací akci, můžete použít některou z následujících možností, která vám bude nejlépe vyhovovat:
- Založte samostatnou e-mailovou schránku ve skautISu u pořádající jednotky.
Pro přístup a zabezpečení schránky můžete využít několik různých variant, záleží na vás, co chcete využít (samozřejmě je nejlepší se držet nejpřísnějších pravidel zabezpečení). Možnosti jsou například:- Přihlašovat se skutečně do dané schránky a všechny oprávněné osoby mají jméno a heslo (nesmí ho vyzradit nikomu jinému).
- Přístup stejný jako v předchozí variantě, ale navíc si každá osoba, která má mít přístup, nastaví dvoufázové přihlašování (připojí si mobilní aplikaci a při nastavování 2FA přihlášení si do aplikace naskenuje QR kód a aktivuje ho - je to stejné, jako když ke svému účtu má jeden člověk aktivováno více mobilů).
- Nastavit „delegování přístupu do e-mailové schránky“. Osoby pak budou mít ze své osobní skautské e-mailové schránky možnost se přepnout do e-mailové schránky dané akce, aniž by museli znát jméno a heslo a zároveň bude vidět, že odpovídali na mail akce oni, jako „delegované osoby“ (je to mechanismus, který se běžně ve firmách používá např. pro asistentky, které takto mají přístup do e-mailových schránek svého nadřízeného). Jak to přesně udělat je popsané v nápovědě k Gmailu.
- Založte Google skupinu u pořádající jednotky ve skautISu.
V tomto případě má každý člen maily u sebe, případně ve webovém archivu dané konference na groups.google.com, pokud je tato volba zapnutá, ale ne v jedné společné schránce.
Vše, co bude poslané na takovouto adresu akce, přijde do e-mailových schránek členů skupiny/konference. Členové budou odpovídat normálně ze své osobní schránky (tam lze nastavit i „přidat další účet jako alias“ a pak se dá psát přímo z adresy dané konference).
Osoby
Rodiče
Zadal jsem nového rodiče a pak jsem zjistil, že již ve skautISu existuje
Současný záznam o rodiči odeberte a přidejte novou osobu.Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
Jméno zákonného zástupce je ve tvaru „(příjmení …) (jméno …)“
Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
V poznámce je text „Automaticky převedeno z původních kontaktů rodičů.“
Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
Kontakty na bývalé členy jednotky
V případě, že sháníte kontakty na bývalé členy (například pořádáte oslavy k výročí založení oddílu), je možné o ně zažádat přes opendata.skaut.cz.
Domény a Google
Jak vytvořit e-mailovou schránku pro vzdělávací akci?
Podrobný návod naleznete v sekci Vzdělávací akce.