Toto je starší verze dokumentu!
Časté dotazy (FAQ)
Narazili jste na problém, který nedokážete vyřešit? Nenašli jste odpověď v nápovědě? Než budete kontaktovat technickou podporu, podívejte se do tohoto článku na nejčastěji řešené dotazy (chyby).
Článek postupně vylepšujeme!
Přihlašování
Dvoufázové přihlašování: Nefunguje jednorázový kód z authenticatoru
Pokud změníte telefon, nebo ho přeinstalujete, dojde ke ztrátě propojení mezi authenticatorem a skautISem. Je tedy nutné znovu authenticator propojit se skautISem pomocí QR kódu:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Postupujte dle popisu v kapitole Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a mám záložní kódy. Nemáte záložní nouzové kódy?
Postupujte dle tohoto popisu: Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a nemám ani záložní kódy.
Dvoufázové přihlašování: Kódy generuji pomocí e-mailu. E-mail mi nedorazil!
Zkontrolujte, že zpráva nespadla do spamu či jiné podobné složky (např. Hromadné zprávy apod.). Občas se může stát, že daná zpráva je zadržena přímo poskytovatelem domény, protože ji vyhodnotí jako spam. Tuto situaci bohužel nemůžeme ovlivnit, proto postupujte následovně:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Přihlašte se pomocí nouzového kódu. Nemáte záložní nouzové kódy?
Kontaktujte technickou podporu s prosbou o pomoc s novým nastavením dvoufázového přihlašování. Je třeba počítat s delší dobou reakce technické podpory, z bezpečnostních důvodů může trvat 3 až 5 dnů
Registrace
Odevzdání / kontrola registrace:
Popis registračních vad naleznete v článku Registrace: Vady registrace.
E-přihláška
Hláška při vyplňování e-přihlášky rodičem / zákonným zástupcem:
Osoba se zadaným rodným číslem již existuje.
Hláška upozorňuje, že daná osoba je (byla) členem organizace. V tomto případě nepůjde e-přihláška rodiči / zákonnému zástupci odeslat.
Rodič / zákonný zástupce by vás o této skutečnosti měl informovat a sdělit vám RČ daného dítěte. Na základě dodaných informací proveďte převod osoby. Po převodu požádejte rodiče / zákonného zástupce o aktualizaci údajů.Tento problém je popsán i v článcích E-přihláška (bod 5) a E-přihláška: Jak vyplnit e-přihlášku (bod 2).
Vzdělávací acke
Účastníci: Účastník je přihlášen jako nečlen, i když ve skutečnosti členem je.
Na akci se může přihlásit i nečlen.
Pokud daná osoba je členem, ale v seznamu účastníků je zobrazena jako nečlen, pak se přihlásila nepropojeným účtem. Jak v tomto případě postupovat se dočte zde: Přihlášený NEČLEN.
Úvodní stránka: Akce není v seznamu vzdělávacích akcí na stránce https://is.skaut.cz/Junak/Events/Education/Educations.aspx vidět.
Tato situace může nastat, pokud jste založili vzdělávací akci a nevyplnili termín konání.
V přednastaveném filtru nad tabulkou akcí vymažte hodnotu z filtru Rok. Tím dojde k zobrazení akcí bez ohledu na termín konání a uvidíte vámi zadanou vzdělávací akci.