Toto je starší verze dokumentu!
Časté dotazy (FAQ)
Narazili jste na problém, který nedokážete vyřešit? Nenašli jste odpověď v nápovědě? Než budete kontaktovat technickou podporu, podívejte se do tohoto článku na nejčastěji řešené dotazy (chyby).
Článek postupně vylepšujeme!
Přihlašování
Dvoufázové přihlašování: Nefunguje jednorázový kód z authenticatoru
Pokud změníte telefon, nebo ho přeinstalujete, dojde ke ztrátě propojení mezi authenticatorem a skautISem. Je tedy nutné znovu authenticator propojit se skautISem pomocí QR kódu:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Postupujte dle popisu v kapitole Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a mám záložní kódy. Nemáte záložní nouzové kódy?
Postupujte dle tohoto popisu: Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a nemám ani záložní kódy.
Dvoufázové přihlašování: Kódy generuji pomocí e-mailu. E-mail mi nedorazil!
Zkontrolujte, že zpráva nespadla do spamu či jiné podobné složky (např. Hromadné zprávy apod.). Občas se může stát, že daná zpráva je zadržena přímo poskytovatelem domény, protože ji vyhodnotí jako spam. Tuto situaci bohužel nemůžeme ovlivnit, proto postupujte následovně:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Přihlašte se pomocí nouzového kódu. Nemáte záložní nouzové kódy?
Kontaktujte technickou podporu s prosbou o pomoc s novým nastavením dvoufázového přihlašování. Je třeba počítat s delší dobou reakce technické podpory, z bezpečnostních důvodů může trvat 3 až 5 dnů
Registrace
Hláška při odevzdání / kontrole registrace:
Osoba má u členství uvedenu výchovnou kategorii „člen Kmene dospělých“, ale tato jednotka není klubem Kmene dospělých ani střediskem. (kód chyby: 231003)
Tato chyba se zobrazí i v případě, kdy jste u dané osoby po přidání do registrace výchovnou kategorii upravili, a to z toho důvodu, že skautIS má danou osobu s registrační kategorií přidánu k původnímu členství.
Danou osobu odeberte z registrace. U osoby změňte výchovnou kategorii (pokud jste již tak neučinili). Osobu znovu přidejte do registrace pod správnou registrační kategorii (může být i stejná).
E-přihláška
Hláška při vyplňování e-přihlášky rodičem / zákonným zástupcem:
Osoba se zadaným rodným číslem již existuje.
Hláška upozorňuje, že daná osoba je (byla) členem organizace. V tomto případě nepůjde e-přihláška rodiči / zákonnému zástupci odeslat.
Rodič / zákonný zástupce by vás o této skutečnosti měl informovat a sdělit vám RČ daného dítěte. Na základě dodaných informací proveďte převod osoby. Po převodu požádejte rodiče / zákonného zástupce o aktualizaci údajů.Tento problém je popsán i v článcích E-přihláška (bod 5) a E-přihláška: Jak vyplnit e-přihlášku (bod 2).
Vzdělávací acke
Účastníci: Účastník je přihlášen jako nečlen, i když ve skutečnosti členem je.
Na akci se může přihlási i nečlen.
Pokud daná osoba je členem, ale v seznamu účastníků je zobrazena jako nečlen, pak se přihlásila nepropojeným účtem. Jak v tomto případě postupovat se dočte zde: Přihlášený NEČLEN.