Narazili jste na problém, který nedokážete vyřešit? Nenašli jste odpověď v nápovědě? Než budete kontaktovat technickou podporu, podívejte se do tohoto článku na nejčastěji řešené dotazy (chyby).
Článek postupně vylepšujeme!
Dvoufázové přihlašování: Nefunguje jednorázový kód z authenticatoru
Pokud změníte telefon, nebo ho přeinstalujete, dojde ke ztrátě propojení mezi authenticatorem a skautISem. Je tedy nutné znovu authenticator propojit se skautISem pomocí QR kódu:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Postupujte dle popisu v kapitole Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a mám záložní kódy. Nemáte záložní nouzové kódy?
Postupujte dle tohoto popisu: Přišel jsem o aplikaci pro generování kódů a nemám ani záložní kódy.
Dvoufázové přihlašování: Kódy generuji pomocí e-mailu. E-mail mi nedorazil!
Zkontrolujte, že zpráva nespadla do spamu či jiné podobné složky (např. Hromadné zprávy apod.). Občas se může stát, že daná zpráva je zadržena přímo poskytovatelem domény, protože ji vyhodnotí jako spam. Tuto situaci bohužel nemůžeme ovlivnit, proto postupujte následovně:
Máte uložené záložní nouzové kódy?
Přihlašte se pomocí nouzového kódu. Nemáte záložní nouzové kódy?
Kontaktujte technickou podporu s prosbou o pomoc s novým nastavením dvoufázového přihlašování. Je třeba počítat s delší dobou reakce technické podpory, z bezpečnostních důvodů může trvat 3 až 5 dnů
Odevzdání / kontrola registrace:
Popis registračních vad naleznete v článku Registrace: Vady registrace.
Hláška při vyplňování e-přihlášky rodičem / zákonným zástupcem:
Osoba se zadaným rodným číslem již existuje.
Hláška upozorňuje, že daná osoba je (byla) členem organizace. V tomto případě nepůjde e-přihláška rodiči / zákonnému zástupci odeslat.
Rodič / zákonný zástupce by vás o této skutečnosti měl informovat a sdělit vám RČ daného dítěte. Na základě dodaných informací proveďte převod osoby. Po převodu požádejte rodiče / zákonného zástupce o aktualizaci údajů.Tento problém je popsán i v článcích E-přihláška (bod 5) a E-přihláška: Jak vyplnit e-přihlášku (bod 2).
Nelze zadat skutečnost tábora:
Na záložkách Účastníci a Rozpočet chybí tabulky pro vyplnění skutečností.
Stav táborové hlášenky pro odevzdání skutečnosti musí být „schválený střediskem“ (lze ověřit na záložce Stav a odevzdání) a tábor již musel termínově proběhnout.
Pokud je stav hlášenky „rozpracovaný“ nebo jiný, nejprve je potřeba hlášenku odevzdat a dostat ji tím do požadované fáze.
Podrobný popis jednotlivých stavů hlášenky najdete v článku Stav a odevzdání hlášenky.
Akce není v seznamu vzdělávacích akcí vidět
Pokud není akce na stránce https://is.skaut.cz/Junak/Events/Education/Educations.aspx vidět, je to pravděpodobně zapříčiněno tím, že jste založili vzdělávací akci a nevyplnili termín konání.
Účastník je na akci přihlášen jako nečlen, i když ve skutečnosti členem je
Na akci se může přihlásit i nečlen.
Pokud daná osoba je členem, ale v seznamu účastníků je zobrazena jako nečlen, pak se přihlásila nepropojeným účtem. Jak v tomto případě postupovat se dočte zde: Přihlášený NEČLEN.
Jak vytvořit e-mailovou schránku pro kurz?
Pokud potřebujete založit e-mailovou schránku pro vaši vzdělávací akci, můžete použít některou z následujících možností, která vám bude nejlépe vyhovovat:
Zadal jsem nového rodiče a pak jsem zjistil, že již ve skautISu existuje
Současný záznam o rodiči odeberte a přidejte novou osobu.Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
Jméno zákonného zástupce je ve tvaru „(příjmení …) (jméno …)“
Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
V poznámce je text „Automaticky převedeno z původních kontaktů rodičů.“
Daný kontakt na zákonného zástupce byl převeden ze starého typu kontaktů. Podrobnější informace se dočtete v článku Osoba: Rodina.
V případě, že sháníte kontakty na bývalé členy (například pořádáte oslavy k výročí založení oddílu), je možné o ně zažádat přes opendata.skaut.cz.
Jak vytvořit e-mailovou schránku pro vzdělávací akci?
Podrobný návod naleznete v sekci Vzdělávací akce.